۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۹:۴۱

مسئول بسیج جامعه زنان کشور:

هیچ جامعه‌ای بدون امربه معروف و نهی از منکر نمی‌تواند استوار باشد

هیچ جامعه‌ای بدون امربه معروف و نهی از منکر نمی‌تواند استوار باشد

زنجان-مسئول بسیج جامعه زنان کشور گفت: هیچ جامعه‌ای بدون امر به معروف و نهی از منکر نمی‌تواند استوار باشد و این ودیعه و فریضه الهی است که ما از آن برخوردار هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مینا بیابانی شامگاه چهارشنبه در جلسه گردهمایی که با حضور فعالین حوزه زن و خانواده در استان زنجان برگزار شد، گفت: با شرایطی که وجود دارد با هجمه‌های بسیار شدیدی که در حوزه زن و خانواده مواجه هستیم.

وی اظهار کرد: استان زنجان نیز از این قبیل استان‌هایی است که به یکباره متوجه موضوعاتی که در حوزه حجاب و عفاف زنان وجود دارد، شده است.

بیابانی تاکید کرد: متاسفانه ما در آگهی بخشی به زنان و دختران کوتاهی کرده‌ایم و اگر تبیین درستی انجام می‌شد این آگاهی به دختران و پسران جوان منتقل می‌شد.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه برای ما است و شاید ما درک درستی از آن نداریم هیچ جامعه‌ای بدون امر به معروف و نهی از منکر نمی‌تواند استوار باشد و این ودیعه و فریضه الهی است که ما از آن برخوردار هستیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور ابراز داشت: اگر تبیین درستی از امر به معروف و نهی از منکر انجام می‌شد بهتر می توانستیم آگاهی بخشی کنیم چراکه انسان‌ها به واسطه لطف الهی که در اختیارشان وجود دارد به راحتی می‌توانند با هم ارتباط و تعامل داشته باشد و اداراک ایجاد شود اما ما این ادراک را ایجاد نکرده‌ایم.

بیابانی با بیان اینکه در عرصه‌های فرهنگی غفلت‌های بسیاری داشته‌ایم، افزود: با این حال مخاطبین امروز ما مخاطبینی هستند که از وقتی که چشم به جهان گشودند ارتباط نزدیکی با تکنولوژی داشته‌اند بنابراین باید این فضا کنترل و مدیریت شود.

وی ابراز داشت: خانواده مهم‌ترین واحد اجتماعی است که می‌تواند سعادت و شقاوت جوامع را تعیین کند.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور تصریح کرد: هرچه خانواده از منظر رفتارهای اجتماعی و فرهنگی در علو درجات باشد؛ جامعه به سمت رشد می‌رود و می‌تواند به سمت نابودی نیز برود.

بیابانی یاد آورشد: برای اینکه بتوانیم استواری و دوام خانواده را در آن شکلی که متناسب با جامعه اسلامی است پیش ببریم باید آسیب‌ها را به دقت مورد بررسی قرار دهیم تا خانواده‌های متعادلی داشته باشیم.

وی گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف دخیل در این نوع رفتارها هستند و همه ما به نوعی مسئولیت داریم و باید در این شرایط همراه و هماهنگ با هم به وظایف خودمان جامه عمل بپوشانیم.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور، با اشاره به اینکه متاسفانه آرام آرام به سمت عادی شدن و هنجار شدن مسائلی مثل همجنسگرایی می‌رویم، افزود: بی عفت کردن دختران و زنان جامعه و انحطاط جامعه حایز اهمیت است و هرگاه این امر اتفاق بیفتد و از مدار اخلاق بیرون برود، دیگر خانواده جایگاه و شانی ندارد.

بیابانی افزود: جامعه‌ای که در آن خانواده شان و منزلت خود را از دست دهد متلاشی می‌شود.

کد خبر 5532818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha